"Backwaters of Kerala" je naziv za mrežu kanala dugih 1500 kilometara koji se protežu desetak kilometara od obale prema unutrašnjosti. Ti kanali su glavna turistička atrakcija ove indijske države, kako zbog ljepote krajolika obraslog palmama, tako i zbog očuvanosti načina života. Većina stanovnika bavi se poljoprivredom i ribarstvom, a sav transport (putnički i teretni) obavlja se (ne)motoriziranim čamcima kroz cijeli niz kanala, jezera i rukavaca. Zbog nasada palmi, ovaj kraj je i najveći proizvođač kokosovih vlakana i sušenih kokosovih ljuski.
|
Kanali i sporedni kanali. |
Turizam je sve značajnija grana na ovom području, a pogotovo je porasla ponuda krstarenja brojnim kanalima. Cijene su prilagođene svim kategorijama turista pa se tako korištenje tzv. brodova-kuća za dvije osobe naplaćuje oko 600 kuna na noć, dnevno krstarenje turističkim brodom na relaciji Kollam-Alleppey košta oko 50 kuna (vožnja traje 8 sati), ture s većim kanuima koji obilaze okolna sela koštaju 40-70 kuna, ovisno o dužini (3 do 6 sati), a meni najzanimljivija je vožnja lokalnim trajektom na relaciji Kottayam-Alleppey koja traje dva i pol sata, a košta jednu i pol kunu! Dakako da me privlači i cijena, ali upravu tu relaciju moram nekako prijeći da bi nastavio put između Munnara i Goe.
|
Jedan od brodova-kuća usidren u kanalu. |
Kako ne bih čekao direktni bus iz Munnara u Kottayam, uletio sam u prvi bus koji ide u dolinu, što je značilo da moram presjesti u gradiću Kothamangalam. Nedaleko njega sam vidio neobičan prizor prevoženja slona u prikolici kamiona, a u samom gradiću sam privukao takvu pažnju, da je jedna starica više vremena provela gledajući u mene, nego u svoj tanjur. Prilično sam siguran da nikada nije vidjela bijelca. U Kottayamu počinju uobičajeni problemi sa smještajem, ali druge vrste. Naime, ovdje bi na recepciji rekli da nemaju soba, iako su mi u jednom hotelu kasnije u povjerenju rekli da nemaju nekakvo dopuštenje države da primaju strance, što je vjerojatno bio slučaj i s drugih nekoliko hotela. Na kraju sam se smjestio u hotelu kojeg vode dva šaljiva starčića i u kojem sam sobu, bolju od one u Munnaru, platio samo 190 rs/noć.
Kottayam je tek tranzitni grad između planina i mreže kanala, ali je zanimljiv po tome što su u njemu 1820. godine izašle prve novine na malajskom jeziku, a to je bio i prvi distrikt u Indiji koji je dostigao razinu pismenosti od 100%. U njemu se nalazi i mnogo ortodoksnih crkava zbog činjenice da su Portugalci u 16. stoljeću počeli nasilno preobraćivati keralske kršćane na katoličanstvo pa su oni pobjegli dalje od obale i nastanili se u ovom gradu. On se danas smatra uporištem Kršćanstva u južnoj Indiji što je vidljivo na svakom koraku po broju vjerskih objekata i njihovih škola, kao i cijelom nizu trgovina koje nose imena kršćanskih svetaca.
|
Detalj s ulica Kottayama. |
Nalaženje prije navedenog trajekta koji plovi na relaciji Kottayam-Alleppey mi je isto zadavalo glavobolju, jer isti više ne plovi s doka Kodimatha, kako piše na internetu, nego iz Kanjirama (što je jako teško saznati od lokalaca zbog načina kako izgovaraju to ime) koji se nalazi 7-8 kilometara dalje, tako da sam propustio planirani trajekt, ali ipak stigao na predzadnji polazak toga dana. Vožnja je zaista prekrasna: uski i široki kanali se izmjenjuju, samo su palme konstantne. Na putu trajekt dotiče i nekoliko sela, kojima je ovo jedini način transporta, tu su i rukavci gdje se gnijezde ptice, djelovi kanala su prekriveni lopočima, a svako toliko se prođe i pokraj barčica lokalnih ribara koji vuku svoje mreže. Prekrasni prizori!
|
Kanal, barke i palme. |
|
Turistički čamac u akciji. |
|
Dolazak javnog trajekta na seosko pristanište. |
|
"Gužva" u kanalima. |
|
Barka je lokalnim ljudima jedini način prijevoza. |
|
Život uz kanal. |
Nisam imao vremena razgledati "Veneciju istoka", kako vole zvati Alleppey (poznat i kao Allapuzha), ali u sat vremena pješačenja od malog pristaništa za brodiće do željezničkog kolodvora mogu reći da im je jedino zajedničko tih nekoliko kanala koji presjecaju grad. Kanali su, naravno, puni smeća, a na nekim djelovima i neprohodni zbog zapuštene vegetacije. Da nije jedan od centara za ukrcavanje na brodove-kuće, sumnjam da bi mnogo turista ciljano došlo u ovaj grad. Meni sada slijedi duga vožnja noćnim vlakom do Goe, gdje bi se napokon mogao u potpunosti oporaviti od nedavne bolesti.
|
Jedan od kanala u Alleppeyu. |
Za dodatne informacije o ovom prekrasnom kraju možete posjetiti ovu web stranicu. Radi se o potupno novom interaktivnom izvoru informacija koji će biti od velike koristi svim putnicima željnim otkrivanja područja poznatog kao Backwaters of Kerala. Na sljedećim slikama možete vidjeti par lijepih ilustracija koje koristi navedena web stranica:
Nema komentara:
Objavi komentar